1 Kasım 2009 Pazar

Öğretim Yöntem ve Teknik Soruları

28 yorum:

merve dedi ki...

İletişimde karşıdaki bir kişiyle etkili bir iletişim kurabilmenin yollarından birisi de uygun jest ve mimiklerin kullanılmasıdır. Bu da, iletilmek istenen mesajın, karşı tarafa daha etkili ve doğrudan ulaşmasını sağlar. Yukarıdaki açıklamada aşağıdaki öğretim ilkelerinden hangisiyle ilgilidir?

a-Öğrencilerin yaşayarak öğrenmesi sağlanmalıdır.
b-Öğretmen, öğrencileri içeriğe yönlendirmelidir.
c-Öğrencilerin olgu ve olayları çok yönlü olarak değerlendirmesi sağlanmalıdır.
d-Bilginin teorik temellerine inilmelidir.
e- Öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi dikkate alınmalıdır.

Hüseyin Doğan dedi ki...

Öğretmen, öğrencileri içeriğe yönlendirmelidir

kullanılan jest ve mimiklerle bir şeyleri vurgulamayı amaçlarız.

merve dedi ki...

cvp a demiş..benimde bi garibime gitmişti a şıkkı..

merve dedi ki...

.Aşağıdakilerden hangisi öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için gerekli değildir?
A) Öğretmenin velileri tanıması
B) Öğretmenin sosyal ve ekonomik statüsü
C) Öğretim planlarının yapılması
D) Her öğrenci için yapılacak öğretim etkinlikleri
E) Sınıfta kural belirleme

merve dedi ki...

hocam ben b dedim ama cvp a çıktı..

merve dedi ki...

30.Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?
A) Öğretmenin yöntem konusundaki becerisi
B) Öğrenci sayısı, derslik ve büyüklüğü
C) Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi
D) Öğretim planları
E) Yöntemin süresi ve maliyet

Hüseyin Doğan dedi ki...

.Aşağıdakilerden hangisi öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için gerekli değildir?

cevap b seçeneği


.Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?

öğretim planları olacak...diğerlei etkiler.

merve dedi ki...

Proje yöntemini diğer yöntemlerden ayıran temel özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bilimsel düşünceyi kazandırır.
B) Zihinsel ve fiziksel bir etkinliktir.
C) Sonuç bir iş veya bir eserdir.
D) Öğretmenin görevi rehberliktir.
E) Sorumluluk çoğu zaman öğrencidedir.

merve dedi ki...

hocam b ve c arasında kaldım ama c çıktı..ben anlamadım bunu..

merve dedi ki...

Sezgisel düşünme günlük yaşantımızda çok kullandığımız bir düşünme biçimi olmakla birlikte okul öğrenmelerde yeterince önemsenmemektedir. Bu yaklaşım öğrencilerde sezgisel düşünmeyi gerektirir.Sezgisel düşünmeye önem veren öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Buluş
B) Sunuş
C) Tam öğrenme
D) Araştırma-inceleme
E) Yapısalcı yaklaşım

Hüseyin Doğan dedi ki...

proje yön. sonucunda bir ürün vardır. ancak bir çok aktif öğrenme sonucunda bir ürün vardır..soru hatalı

diğer sorunuzun cev anı buluş yoluyla öğrenme olacak çünkü bruner zaten kişisel psikolojik süreçlere önem veren bir kuramcı

merve dedi ki...

alternatif egıtm yaklasımlarında öğrencılere yonelık etkınlıklere yer werılır.Bu etkınlıklerde iletişim kurma,sorumluluk alma,işbirliği,fikir tartısmaları ve surec sonuc becerılerı ortaya cıkar.bu etkınlıkler için hangısının kulanılması en uygundur?
a)kontrol cızelgelerı
b)yapılandırılmıs grıdler
c)dallanmıs agaclar
d)tamamlamalı testler
e)kawram harıtaları

merve dedi ki...

Ortam beynın fızyolojık yapısını etkıler.Buna hangısı yapılması gerekenlerden degildir?
a)ortam her türlü uyarıcıyla zengınlestırılmelıdır
b)güwenlı be ıstıkrarlı bır ortam hazırlanmalıdr
c)ortam amaclara uygun sekılde zengınlestırılmelıdır
d)farklı yontem ve teknıkler kulanılmalıdır?
e)sınıf ve cewre arasındakı ılıskı artırılmalıdır

merve dedi ki...

Bilgisayar destekli öğretimde en etkin bir şekilde kullanılabilecek öğretim modeli hangisidir?
A) Buluş yoluyla öğretim
B) Yapısalcı yaklaşım
C) Tam öğrenme
D) Programlı öğretim
E) Benzetim

Hüseyin Doğan dedi ki...

bilgisayar destekli öğretimde programlı öğretim modeli kullanılır. diğer iki soruna ise cevap vermeycem. çünkü sorular tam olarak sorulmamış. sorularda eksiklikler var.

Unknown dedi ki...

merhaba hüseyin hocam.sorularım yöntem teknikten.
1)hangisi öğrencilerin hedeften sapma ihtimali en fazladır? a)buluş b) araştırma inceleme C)örnek olay.yanıt araştırma inceleme demiş. açıklayabilir misiniz.

2)sınıf öğretmeni beyza hanım derse başlamadan önce öğrencilerin mevcut bilgilerini yoklamak için sorular sormuş ve gerekli yerlerde açıklamalar yapmıştır.sonrasında öğrencilere bol örnekler vererek anlatacağı konuya kısa bir giriş yapmıştır.daha sonra konuyu ayrıntılarıyla öğrencilerine sunmuştur.
sunuş yolu stratejisinin üç aşaması dikkate alındığına beyzqa öğretmenin yaptığı yanlışlık nedir?
a)ön organize edicileri yerinde kullanmamıştır.
b)örnekleri konuyu anlattıktan sonra vermemiştir.
c)örenekleri öğrencilerden istememiştir.
yanıt b demiş. mümkünse açıklar mısınız?

Unknown dedi ki...

1)dersin süresini zorlamaya neden olan olan öğretim ilkesi hangisidir? a) etkin katılım
b) açıklık.
yanıt etkin katılım diyor

2)sınıf kurallarını öğrencileriyle oluşturan emel hanım, öğrencilerin sınıfta kurallara uymalarının, toplumsal kurallara da uymaları bakımından önemli olduğunu düşünmektedir.emel hanımın uyguladığı öğretim ilkesi hangisidir? a)otoriteye itaat ve özgürlük b)bütünlük
ben bütünlük dedim.yanıt a diyor.hocam otoriteye itaat diye bir öğretim ilkesi var mı?

Unknown dedi ki...

arkadaşlar bu soruları anlayan biri varsa açıklama yaqabilir mi? hüseyin hoca nete girmiyor sanırım.soru işaretleri kaldı kafamda

ozgur dedi ki...

ilk sorunun cevabı araştırma inceleme.çünkü buluş yoluyla öğrenmede mevcut bilgilerle temel ilkelere varılır.burda hedeften sapma olmaz .örneğin bir üçgenin alanı taban çarpı yukseklik bölü ikidir.bununla paralel kenarın alnınını taban çarpı yuksekli olduğunu bulur.tutupta çemberin alnını pr kareyi bulmaz.örnek olayda ise daha önce yaşanmış bi problemle ilgili çözüm arayışı vardır. ama araştırma inceleme çok daha kapsamlı birşey.insan araştırma yaparken hedeften sapıp başka bişeylerde bulabilir.böyle bi sürüde buluş vardır.

2 .sorunda da cevap b şıkkı yani örnekleri konuyu anlattıktan sonra vermemiştir.
üçgende alan nasıl hesaplanır bunları vermeden istediğin kadar örnek çözssende konu hep eksik kalır.

3. sorun dersin süresini zorlamaya neden olan olan öğretim ilkesi hangisidir?

etkin katılımdır. çünkü katılım olmayan bi sınıfta ders çabuk işlenir. yani hoca söyleyeceğini söyler.konu biter.ama etkin katılımda ise neredeyse her öğrenci derse katılım sağladığı için süreyi zorlar daha fazla zaman gerekli olacaktır.

son sorun b şıkkı olacak zannedersen cevabı yanşıl verilmiş.
her kitapta cvp anahtarı yanlışı olabilir.

Unknown dedi ki...

özgür hocam.çok teşekkür ederim.şimdi netleşti.sağol

Hüseyin Doğan dedi ki...

1)hangisi öğrencilerin hedeften sapma ihtimali en fazladır? a)buluş b) araştırma inceleme C)örnek olay.yanıt araştırma inceleme demiş. açıklayabilir misiniz.


buluşta öğretmenin ağırlığı süreçte daha yoğundur, araştırma incelemede ise sürecte yönlendiricidir her an kontrol imkanı yoktur.

Hüseyin Doğan dedi ki...

sunuş yoluyla öğretimde önce öğrencilerin ön bilgileri yoklanır sonra konuaya giriş yapılır sonra örnek verilir. soruda ise örnekleri konuyu anlatmadan önce vermiş

Hüseyin Doğan dedi ki...

etkin katılım demek öğrencinin konuyu işlerken sürece katılması dmektir. bu da sürenin daha çok yapılacak olan katılıma bağlı olması demektir.

diğer sorunuzda ise otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi demek aslında sosyallik ilkesi demek sosyallik daha fazla kullanılır. rsmen ne yapacaklarnı şaşırdlar yayıncılar. her neyse. sosyallik ilkesi deselerdi sanırım cevabı hemen bulurdunuz. sosyallik ilkesi çocuğun sosyalleşmesiyetişkin rollerin kazanabilmesi demektir.


Bütünlük ilkesi se çocuğun eğitilecek yönlerinin bir bütün olarak alınıp değerlendirilmesi demektir. Çocuk bedensel ve ruhsal kuvvetler (düşünce, duygu, irade gibi) bakımından bir bütün olarak ele alınmalı ve her yönü dengeli olarak eğitilmelidir.
Bu ilke aynı zamanda bilgilerin birbirine bağlı ve birbirini tamamlar mahiyette sunulması demektir. İlkokullarda toplu öğretim uygulamasının yapılmasının gerekçesi de budur. "İlkokul çağındaki çocuk, varlıkları, olayları ve kendisine öğretilmek istenen bilgileri bilim dallarına göre sıralanmış bir halde kavrayamaz
örneğin hayat bilgisi dergisi fen teknoloji dersi bu ilke etrafında yapılandırılmıştır

Unknown dedi ki...

hocam çok teşekkür ederim.allah sizden razı olsun

ensonyüreklerölür dedi ki...

Gagne'nin öğrenme modeline göre aşağıdakilerden hangisi zihinsel beceriler içerisinde daha üst basamaktaki bir öğrenmedir?

A) Yemek yapmayı öğrenme
B) Küre ve piamidi ayırt etme
C) Bir problemi formülünden yararlanarak çözme
D) Alah hesaplamalarını formülün öğrenme
E) Orjinal bir ürün ortaya koyma


cevap:C / ben ise E şıkkı diiye düşünmüştüm.

Hüseyin Doğan dedi ki...

Gagne'nin öğrenme modeline göre aşağıdakilerden hangisi zihinsel beceriler içerisinde daha üst basamaktaki bir öğrenmedir?


basitten karmaşığa zihinsel beceriler
ayırt etme-kavram öğrenme-ilke öğrenme-problem çözme

cevab doğru ancak orjinal bir ürün ortaya koyma gagneye ait değil soru hatalı

merve dedi ki...

Öğretmeninin kötü tutumu nedeniyle okulu sevmeyen bir öğrencinin Milli Eğitim Müdürlüğünün önünden geçerken de öğretmenine ilişkin olumsuz duygular hissetmesi aşağıdakilerden hangisine örnek olabilir?

t düzey (dereceli) koşullanma
ayırt etme
genelleme
gölgeleme
garcia etkisi

Unknown dedi ki...

mrb hocam, 5e tekniğini açıklar mısınız? klavuz kitaplarında adı çok geçiyor. bu sene sınavda gelme ihtimali olabilir mi?